Effekt- och varumärkesmätning

Hur er annons uppfattas
Hur ert varumärke uppfattas
Vad ni främst associeras med

Vi erbjuder tillsammans med undersökningsföretaget RAM* en effektmätning på er annons. Först får ni reda på om läsarna har sett er annons, vad de tycker om den och om de har för avsikt att agera på den. Det är själva effektmätningen. Dina unika varumärkesfrågor adderar vi i samma formulär. Därför kan vi hålla det kostnadseffektivt. Här är möjligheterna oändliga.

Vi erbjuder effektmätning oavsett om det gäller en printannons, reklambilaga, digital annonsering eller en kampanj i flera kanaler. De som svarar på frågorna är en läsarpanel som frivilligt svarar på frågor om innehållet i Ystads Allehanda. Vi utökar och rekryterar regelbundet nya personer till läsarpanelen.

*RAM, Research and Analysis of Media AB, är ett undersökningsföretag inom media med omkring 1000 medieföretag som kunder i 18 länder.

Läs mer

  • Effektmätning

    Fördelarna med en effektmätning är många och framförallt är det ett underlag för förbättring. Både när det gäller annonsens utformning och innehåll, men också val av format och val av dag för er annons.

    Det här tar vi reda på:
    • Hur många som såg annonsen
    • Deras ålders- och könsfördelning
    • Hur annonsen togs emot av våra läsare
    • Om de känner till er sedan tidigare
    • Vad de tyckte och om de agerade på något sätt
    Du får dessutom följande:
    • En jämförelse av hur andra annonser har presterat i er bransch
    • En rapport och en genomgång av resultatet med din kontaktperson
    Pris

    3.500 kr

    Exempel på sammanfattning av effektmätning:

    Varumärkesmätning

    Som tillägg till er effektmätning erbjuder vi unika frågor för er. Vi skapar öppna frågor eller frågor med svarsalternativ. Helt anpassat efter era önskemål.

    Detta är de vanligaste typerna av frågor:
    • Associationsmätning: Be läsarna nämna tre ord som de förknippar med er.
    • Konkurrentkollen: Fråga läsarna om kännedom och åsikter om er i relation till era konkurrenter.
    • Gap-analys: Preferenser vs uppfattning om er. Fråga läsarna om vad de tycker är viktigt vid val av butik eller leverantör och ställ sedan frågan med samma alternativ om vad de tycker överensstämmer med er.
    Pris vid kombination med effektmätning:

    1.000 kr

    Exempel på sammanfattning av varumärkesmätning:

    Jag är intresserad av effekt- och varumärkesmätning!

    Kontakta oss!

    Se exempel på effekt- och varumärkesmätning

    (klicka på bilden)