Fastighetsbyrån Österlen

KUND: Fastighetsbyrån Österlen
KATEGORI: Digital annonsering – Film
PERIOD: Juni–Augusti 2021


Fastighetsbyrån hade gjort åtta filmer som olika delar i en företagspresentation. Filmerna låg på youtube men fick inte det gensvaret som kunden hade hoppats på.

Målet nu var att öka räckvidden genom att marknadsföra filmerna i våra digitala kanaler, desktop och mobil. En ny film visades varje vecka på ystadsallehanda.se och länkade till youtube vid klick.

  • Filmserie – Fastighetsbyrån Österlen

    Efter första veckan hade visningarna på första filmen ökat från 17 visningar till 288 visningar. Alla filmerna ökade markant från hur det varit tidigare.

    Kunden hade i detta fallet färdiga filmer som vår produktion gjorde om och anpassade till formaten som behövdes för att synas på våra olika placeringar.

    Kunden var glad över att deras filmer, med dom själva i huvudrollerna, hade fått en större publik och en ökad varumärkeskännedom. Det hade blivit en snackis om dem.

     

    Film panorama, ystadsallehanda.se

    Film mobil, ystadsallehanda.se